Velkommen til hjælpesiden for Betalingservice app.
Vi anbefaler generelt at du tjekker, om du har opdateret BS App til den seneste version fra App Store/Google Play Store, da vi løbende retter fejl og dit specifikke problem derfor kan være løst ved blot at opdatere.


Hvordan kan jeg afmelde en opkrævning i BS App?
Denne funktion understøttes på nuværende tidspunkt ikke i BS App. Du kan kontakte din bank, eller afmelde via Netbank.

Hvordan afviser jeg en opkrævning i Betalingsservice ?
Du skal gå til menupunktet "Betalinger" og finde den betaling, du ønsker at afvise. Ved at trykke på betalingen, får du vist detaljer for betalingen og nederst er der en knap til at afvise betalingen. Tryk på knappen for at afvise og bekræft afvisningen. Bemærk at du kun kan afvise indtil den 7. dag i måneden, hvor opkrævningen skal foretages. Husk også at kontakte din beløbsmodtager omkring afvisningen, så du ikke risikerer at modtage en rykker.

Hvor længe kan jeg afvise en opkrævning i Betalingsservice?
Du kan afvise en opkrævning i Betalingsservice indtil den 7. i den måned, hvor opkrævningen skal foretages. Du kan afvise både en ventende og en gennemført betaling, så længe du gør det senest den 7. i måneden. Når fristen er overskredet, vil knappen forsvinde, og du vil se en besked om, at du ikke længere kan afvise betalingen.

Hvorfor kan jeg ikke se alle mine Betalingsservice aftaler?

Hvis du deler en konto med din partner eller ægtefælle, kan det være at nogle af Betalingsservice aftalerne ikke vises i app'en. De forskellige banker håndterer fælleskonti forskelligt – i nogle tilfælde vil du opleve, at du kan se alle aftaler, i andre tilfælde at kun de aftaler, du selv har indgået vises og i sjældne tilfælde at ingen aftaler fra fælleskontoen vises. Mastercard Payment Services arbejder på en løsning, så du kan se alle dine Betalingsservice aftaler.

Hvorfor kan jeg ikke se alle mine Betalingsservice aftaler?
Hvis du deler en konto med din partner eller ægtefælle, kan det være at nogle af Betalingsservice aftalerne ikke vises i app'en. De forskellige banker håndterer fælleskonti forskelligt – i nogle tilfælde vil du opleve, at du kan se alle aftaler, i andre tilfælde at kun de aftaler, du selv har indgået vises og i sjældne tilfælde at ingen aftaler fra fælleskontoen vises. Mastercard Payment Services arbejder på en løsning, så du kan se alle dine Betalingsservice aftaler.

Hvorfor skal jeg bruge NemID til at logge ind?
Når du bruger NemID, er det din sikkerhed for, at kun du kan få lov til se dine egne betalinger i Betalingsservice app'en. Dine betalingsaftaler er oprettet under CPR-nummer i Betalingsservice, og vi kan via NemID og din indtastning af CPR-nummer sikre adgangen til dine data.

Hvorfor skal jeg logge ind med NemID hver gang?
Det er heller ikke meningen. Under indstillinger er der en "Log af" funktion. Hvis du anvender denne, skal der logges på med NemID igen – således kan fx en anden bruger logge på. Hvis du ønsker at afslutte app'en efter brug skal du blot lukke app'en – dvs. gå tilbage eller klikke på hjem tasten på din iPhone eller Android enhed. Når du åbner app'en igen, vil du blive bedt om at angive pinkode eller TouchID (kun iPhone).

Kan flere forskellige brugere anvende appen på samme telefon?
Ja, den aktuelle bruger skal logge af og så kan den nye bruger logge ind med NemID. Du kan logge af under indstillinger.

Gemmer I mine oplysninger og betalingsdata på telefonen?
Nej vi gemmer ingen oplysninger eller betalingsdata på telefonen. Det eneste, der gemmes på din telefon, er dit profilbillede, hvis du vælger at anvende det.

Kan jeg bruge Betalingsservice app på flere forskellige telefoner?
Ja, du kan godt bruge app'en, på flere forskellige telefoner. Bemærk, du skal bruge NemID første gang du vil bruge app'en på en telefon, hvor du endnu ikke har været logget på.

Kan andre få adgang til mine oplysninger og betalinger?
Nej, når du bruger NemID er vi sikre på at kun vise dig dine oplysninger. På samme måde kan andre brugere også kun se deres egne oplysninger. Du skal huske at afslutte Betalingsservice app'en, og låse din telefon, hvis du efterlader din telefon ude af syne.

Hvordan skifter jeg min 4 cifrede pinkode i app'en?
Under indstillinger kan du ændre din pinkode.

Hvordan bruger jeg QR skanneren?
Når du vil tilføje en ny aftale, kan du vælge at skanne en QR-kode, hvis der er en tilgængelig på fx dit indbetalingskort. Tilføj en ny aftale og vælg skan QR-kode . Herefter åbnes kameraet i din telefon og du skal holde firkanten på din skærm over den QR-kode du vil skanne. Hvis koden er gyldig, vil du blive præsenteret for en skærm med dine oplysninger til brug for at oprette aftalen.

Hvorfor er der IKKE en QR-kode på mit indbetalingskort?
Mastercard Payment Services anbringer QR-koder på indbetalingskort i samarbejde med de virksomheder, som ønsker denne funktionalitet. Det er derfor ikke alle indbetalingskort, der har disse QR-koder. Du kan vælge at angive oplysningerne til din aftale manuelt i stedet.

Koster det noget at bruge Betalingsservice app?
Nej, app er gratis at downloade og bruge.

Hvorfor kan jeg ikke bruge TouchID/Fingeraftryk til at logge ind på Betalingsservice app'en?

I øjeblikket understøttes funktionaliteten med fingeraftryk kun på iPhone 5s og nyere. Du kan slå det til og fra via indstillinger under "Min konto".

Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål ovenover, så er du velkommen til at kontakte Mastercard Payment Services på telefon 80 81 06 65, mandag til fredag mellem kl. 09:00 og kl. 16:00.